Sinds 2017 is Loket31 bezig geweest met het ontzorgen van gemeenten, samenwerkingen en woningcorporaties. Loket31 heeft voor deze klanten de overgang van inhoud naar gebruiksoppervlakte uitgevoerd.
Nu 1 januari 2022 dichtbij komt, zijn veel projecten afgerond of in de afrondingsfase. De afgelopen jaren heeft Loket31 voor ruim vijftig klanten de gebruiksoppervlakten als project uitgevoerd. Loket31 is trots dat zij alle projecten tot grote tevredenheid van haar klanten heeft kunnen opleveren. Klanten noemen de eindoplevering als een groot pluspunt van het project. Loket31 voorziet hiermee de gemeente van een eindrapportage geheel naar de eisen van de Waarderingskamer.
Daarnaast ziet Loket31 dat wanneer het project afgerond is, de klanten hun relatie met Loket31 versterken door Way2GO Beheer aan te schaffen. Dit geeft de gemeenten continu inzicht in alle gegevens en onderlinge koppelingen tussen de BAG, WOZ en BGT.